Update: er is een nieuwere versie van de tariefafstanden beschikbaar (februari 2016).
Met ingang van de nieuwe dienstregeling 2016 is het weer tijd voor een update van de tariefafstandenmatrix. Ten opzichte van de vorige editie (uit augustus 2015) zijn er maar een paar kleine verschillen. Er zijn geen nieuwe stations geopend, wel zijn enkele stations van naam veranderd (en de meeste stations met een nieuwe naam hebben ook een nieuwe stationscode). De afstanden zijn verder allemaal gelijk gebleven.
Online tool
Een gemakkelijke manier om de afstanden te bekijken is met de online webpagina op rijdendetreinen.nl/tariefafstanden.
Dataset
Net als de laatste editie kun je weer een tariefmatrix voor het hele spoorwegnet downloaden, en een matrix per vervoerder. Let er wel op dat in de matrix per vervoerder veel verbindingen niet mogelijk zijn, of via een omweg berekend worden. Trajecten van andere vervoerders worden namelijk niet gebruikt in deze matrices.
- Afstandenmatrix december 2015 (csv, 602 kb)
- Stationslijst december 2015 (csv, 46 kb)
- Afstandenmatrix uitgesplitst per vervoerder:
- Afstandenmatrix december 2015 Arriva (csv, 338 kb)
- Afstandenmatrix december 2015 Breng (csv, 334 kb)
- Afstandenmatrix december 2015 Connexxion (csv, 334 kb)
- Afstandenmatrix december 2015 NS/NS International (csv, 454 kb)
- Afstandenmatrix december 2015 Syntus (csv, 334 kb)
- Afstandenmatrix december 2015 Veolia (csv, 334 kb)
In de afstandenmatrix worden de volgende conventies gehanteerd:
- Cijfer: afstand tussen stations
- XXX: stations zijn gelijk
- ? (vraagteken): geen route tussen stations
Mocht je een fout tegenkomen in een dataset, laat het dan even weten op info@rijdendetreinen.nl of in een reactie onder dit bericht.
Licentie
Deze dataset is beschikbaar onder CC0-licentie. Dit houdt in dat deze dataset vrij te gebruiken is zonder beperkende rechten. Een bronvermelding wordt uiteraard wel op prijs gesteld, maar is niet verplicht.
Schandalig zoveel storingen
Emmen zwolle