Vanavond is de website van Rijden de treinen.nl bijgewerkt naar een nieuwe versie. Met deze update zijn de volgende veranderingen doorgevoerd:
- Betere weergave op mobiele apparaten (zoals smartphones)
- Bij storingen en trajecten is nu ook de naam van de vervoerders vermeld
- Tweets over storingen gebruiken nu ook hashtags voor vervoerders (bijvoorbeeld #arriva bij een storing Arnhem-Winterswijk)
- Verbeterde integratie met social media (Twitter, Facebook en Google Plus)
Daarnaast zijn er nog een aantal kleine zaken verbeterd die het niet waard zijn om te vermelden.
Mocht je problemen ondervinden na de update, laat het dan weten in de reacties, per mail of via Twitter. Veel plezier verder met de verbeteringen!
Geef aan het begin aan wat je verstaat onder een verstoring. Minstens 5 minuten vertraging? Is er iets te zeggen over de gemiddelde verloren tijd en gemiste aansluitingen?
Vermeld indien mogelijk ook of ergens informatie te vinden is over geplande verstoringen en andere hinder voor reizigers.
Zet bij het totaal voor het lopende jaar “tot nu toe”, want het is nog geen bruikbaar jaar-totaal om te vergelijken met andere jaren.
Overigens zeer bedankt voor deze informatie,
P S
Een verstoring zoals die door Rijden de Treinen.nl wordt gehanteerd is een storing die NS zelf op NS.nl meldt. Over het algemeen worden storingen gemeld als er helemaal geen treinen rijden, wanneer er minder treinen dan gebruikelijk rijden of wanneer er een structurele vertraging ontstaat. Een enkele trein die uitvalt of een flinke vertraging heeft wordt dus niet als storing gemeld.
Geplande storingen ontstaan bijna altijd door werkzaamheden. De werkzaamheden zijn terug te vinden op de site, maar worden niet meegeteld in de statistieken.
Bedankt voor de overige tips, ze zullen worden meegenomen voor komende updates van de site.